Privacybeleid

 
Privacy en veiligheid

Ons spaarprogramma kan bestaan dankzij jouw vrijwillige deelname aan EuroClix en PanelClix. Voor ons is het dan ook van essentieel belang dat al jouw persoonlijke gegevens zijn beschermd. Minstens zo belangrijk vinden we het om je duidelijk te informeren over hoe we jouw gegevens beschermen en hoe we deze gebruiken voor een zo prettig mogelijke gebruikerservaring.


Beveiliging boven alles

De infrastructuur en software van ons spaarprogramma zijn zo gemaakt en beveiligd dat onbevoegden geen toegang hebben tot jouw persoonlijke gegevens. Heb je vragen of twijfels over de beveiliging die we toepassen, aarzel dan niet om onze ledenservice te benaderen via ledenservice@euroclix.nl.

Ons privacybeleid voldoet aan de Wet Bescherming Persoonsgegevens ("WBP"). Bovendien zijn we met het EuroClix/PanelClix spaarprogramma aangemeld bij het College Bescherming Persoonsgegevens onder meldingsnummer 1414870. Ook houden we ons aan de Code Reclame via E-mail zoals deze is opgesteld door de branchevereniging DDMA.


Wat verstaan we onder jouw gegevens?

Onder jouw gegevens verstaan we:
- de gegevens en profielkenmerken die je zelf bij ons hebt ingevuld en
- gegevens die wij over jou verzamelen, zoals:

  • surf, klik en koopgedrag op onze website en in onze e-mails
  • cookies
  • IP-adres

Wat doen we niet met je gegevens?

We beloven je dat we jouw persoonlijke gegevens nooit zullen verkopen aan of ruilen met welke partij dan ook. Ook delen we jouw gegevens nooit met derden, tenzij je daar expliciet toestemming voor hebt gegeven.

Wat doen we wel met je gegevens?

We willen graag relevant voor je zijn en proberen ons aanbod zo goed mogelijk op jouw interesses aan te laten sluiten. We gebruiken jouw gegevens dan ook voor meerdere doeleinden. Hieronder een overzicht waarvoor we jouw gegevens nodig hebben:

- Bevestiging van jouw lidmaatschap
Als je lid wordt van EuroClix, vragen we jou in een e-mail om jouw lidmaatschap te bevestigen (dubbel opt-in noemen we dat). Wanneer je dit hebt gedaan, beschik je over een eigen EuroClix-account met inloggegevens en een persoonlijk lidnummer.

- Clix bijschrijven op jouw saldo
Om Clix te kunnen sparen via EuroClix en PanelClix, is het nodig dat we jouw bestellingen, deelname aan acties, deelname aan marktonderzoeken e.d., teruggekoppeld krijgen van aanbieders, onderzoeksbureaus, opdrachtgevers en andere partners. Dat doen we volledig geanonimiseerd met behulp van jouw persoonlijke EuroClix lidnummer. We geven dus nooit een e-mailadres of andere persoonsgegevens mee aan onze partners, wanneer je hun webpagina bezoekt. Pas als je zelf jouw gegevens afgeeft bij de partner, kunnen zij hierover beschikken.

- Clix uitbetalen op jouw bankrekening
Wanneer je voldoende Clix hebt gespaard en deze laat uitkeren op jouw bankrekening, vragen we je om de benodigde persoonsgegevens bij ons achter te laten, zodat we de overboeking succesvol kunnen realiseren. Ons doel is om jouw uitbetaling binnen 5 dagen te verwerken.

- Een optimale ledenservice bieden
Ook om je goed te kunnen helpen bij vragen, kunnen we gebruik maken van jouw gegevens. We raadplegen deze alleen wanneer dit noodzakelijk is om jouw vraag goed te kunnen beantwoorden. Soms maken we gebruik van een andere partij voor het geven van antwoord op je vragen. Dit gebeurt doorgaans alleen met behulp van jouw persoonlijke EuroClix lidnummer, tenzij je via de ledenservice of bij een Clix Claim aangeeft dat we jouw gegevens mogen gebruiken om navraag te doen. Bijvoorbeeld met behulp van een orderbevestiging van jouw aankoop.

- E-mailnieuwsbrieven samenstellen
EuroClix verstuurt regelmatig algemene en persoonlijke e-mails met aanbiedingen van adverteerders.Algemene nieuwsbrieven sturen we naar iedereen.
De persoonlijke nieuwsbrieven versturen we op basis van je gegevens, zoals eerdere bestellingen die je via EuroClix hebt geplaatst of kliks op aanbiedingen die we promoten. Meestal kun je Clix sparen met het lezen van of het klikken op zo'n e-mail.
Daarnaast hebben we nieuwsbrieven van en over EuroClix en PanelClix diensten en servicegerichte e-mails die bijvoorbeeld bevestigen dat we Clix aan jouw saldo hebben toegevoegd, dat een Clix Claim in behandeling is genomen of dat een uitbetaling is verwerkt.

- Gericht uitnodigen voor marktonderzoek (via PanelClix)
Deelname aan marktonderzoeken via PanelClix gebeurt altijd volstrekt anoniem en de antwoorden die je geeft worden altijd losgekoppeld van jouw persoonlijke gegevens.
Marktonderzoeken worden ook nooit misleidend ingezet om je producten of diensten aan te bieden. Het kan wel gebeuren dat we een opdrachtgever (nadat het onderzoek is gesloten) van een zogenaamde aanvulling op het onderzoek voorzien, zodat zij bijvoorbeeld de uitkomsten van het onderzoek kan indelen naar socio-demografische achtergronden. Maar ook daarbij zullen gegevens nooit terug te leiden zijn naar jou als individu.

Om een zo hoog mogelijke kwaliteit te kunnen bieden, worden uitnodigingen voor marktonderzoeken meestal heel gericht uitgestuurd. Daarbij wordt gebruik gemaakt van de persoonlijke gegevens die je bij ons achterlaat. Dat heeft ook een groot voordeel voor jou: je ontvangt daardoor zo min mogelijk uitnodigingen voor onderzoeken waarbij je alsnog niet binnen de doelgroep valt.

- Interessante aanbiedingen tonen op de EuroClix website
We hebben ontzettend veel aanbiedingen, webwinkels, onderzoeken en andere diensten die we jou als lid kunnen aanbieden. Om het gebruik van de EuroClix website zo leuk mogelijk voor je te maken, proberen we de meest interessante acties alvast voor je te selecteren en te tonen. Net als bij de persoonlijke nieuwsbrieven, gebeurt dit op basis van jouw eerdere activiteiten binnen het spaarprogramma en op basis van de gegevens die je bij ons hebt ingevuld.

- Misbruik van het spaarprogramma bestrijden
Als we daar aanleiding toe zien, kunnen we gegevens gebruiken om fraude te onderzoeken, te voorkomen en tegen te gaan. Als dat wettelijk verplicht is, zullen we je gegevens verstrekken aan de overheid.


Hoe lang bewaren we jouw gegevens?

Hoe lang we jouw gegevens bewaren hangt af van hoe actief je lid blijft. Zolang je actief lid blijft van ons spaarprogramma, bewaren je jouw gegevens en kun je deze inzien, opvragen en aanpassen. Als je jezelf bij ons uitschrijft, óf als wij jou uitschrijven omdat je te lang niet actief bent geweest, dan blijven jouw gegevens nog 8 weken bewaard.


Kan ik mijn gegevens laten verwijderen?

Ja. Een groot deel van je gegevens kun je zelf beheren onder 'Mijn gegevens'. Wil je andere gegevens inzien of verwijderen, aarzel dan niet om even contact op te nemen met onze ledenservice via ledenservice@euroclix.nl.


Kloppen je gegevens niet, of heb je andere vragen?

Neem gerust contact op met onze ledenservice via ledenservice@euroclix.nl.


Informatie over cookies

Cookies zijn kleine stukjes informatie die tijdens het internetten worden opgeslagen op je computer. De informatie is nodig voor het juist functioneren van een website. Cookies kunnen persoonlijke informatie verzamelen.


Cookies zorgen ervoor dat:
  • je ingelogd blijft;
  • adverteerders jouw lidnummer kunnen opslaan en aan ons kunnen terugkoppelen;
  • zodat we jou de Clix kunnen toekennen waar je recht op hebt;
  • de website snel is;
  • we fouten en ongemak op de website kunnen opsporen;
  • we verbeteringen kunnen testen;
  • we je persoonlijk kunnen adviseren op basis van wat je eerder hebt gekocht en/of bekeken;
  • je aanbiedingen kunt delen via social media zoals Facebook en Google.

- Cookies verwijderen of uitschakelen

Cookies kun je altijd zelf via je browserinstellingen verwijderen of uitschakelen. Uitleg over het aanpassen van de cookie-instellingen vind je onder Help in de meeste browsers. Maar let wel op: zonder cookies werkt ons spaarprogramma niet goed en is de kans heel groot dat je Clix misloopt. Meer weten over EuroClix en Cookies? Lees onze Cookiepagina.